De meeste jongeren weten inmiddels prima dat het afsluiten van een verzekering in bepaalde gevallen zeker geen overbodige luxe is. Die omslag in het denken van deze groep Nederlanders is ook de verzekeringsbranche opgevallen. Jongeren worden als een interessante partij gezien, want bij hen is voor de verzekeringsmaatschappij geld en marktaandeel te halen. Geen wonder dus dat er vaak speciale aanbiedingen en acties gericht op jongeren op touw worden gezet. Als je van plan bent een verzekering af te sluiten is het goed om je dat te realiseren, want het kan je veel geld schelen of leuke extraatjes opleveren.
Reaal-app
Een voorbeeld van een verzekeraar waar je wat extra’s kan verwachten is Reaal. Overigens is de actie die deze maatschappij is gestart niet per se alleen gericht op jongeren, maar omdat social media een grote rol speelt in de manier waarop ze werken is het voor jongeren (die toch al bijna doorlopend online zijn) wel extra interessant. Het komt er in het kort op neer dat je spaarpunten voor tegoedbonnen en dergelijke kunt sparen wanneer je gebruik maakt van de Reaal-app en op die manier een verzekering afsluit bij Reaal (dat overigens inmiddels onderdeel is van Vivat).
Spaarpunten en direct contact
Uiteraard is alleen het gegeven dat je cadeautjes, of eigenlijk spaarpunten, ontvangt van je verzekeraar als je een verzekering afsluit nooit voldoende om specifiek voor die verzekeringsmaatschappij (in dit geval Reaal/Vivat) te kiezen.
Het is natuurlijk wel leuk, maar uiteindelijk zijn de dekking, de klantenservice en de premie van de verzekering vanzelfsprekend ook belangrijke punten om naar te kijken voordat je er één afsluit. Vooral wat de klantenservice betreft maakt Reaal je het met de app echter wel heel gemakkelijk.
Al je overzichten met betrekking tot je verzekeringen direct op je telefoon en de klantenservice is via twitter of Whatsapp direct te bereiken. Heb je een vraag dan is die met dank aan de Reaal-app dus in een mum van tijd gesteld.
Als kritische jonge consument wil je natuurlijk wel weten wat al die spaarpunten en dat gebruik van die app je nu precies opleveren. Eerlijk gezegd is dat nog niet helemaal duidelijk. Woordvoerder van Reaal, directeur Marketing en Distributie Bart Janknegt geeft desgevraagd al wel enkele voorbeelden.
Zaken waar je als gebruiker van de app aan kunt denken zijn onder andere vouchers die recht geven op (gratis) gebruik van bijvoorbeeld Spotify of Netflix. Het aantal punten dat je spaart kan oplopen wanneer je je vrienden op sociale media laat weten dat jij gebruik maakt van de app van Reaal.